چرا اینترنت همراه اول وصل نمیشه { 12 راهکار }

چرا نت همراه اول وصل نمیشه
5/5 - (1 امتیاز)

چرا اینترنت همراه اول وصل نمیشه

از مهمترین مشکلاتی که بسیاری اوقات کاربران همراه اول روی گوشی‌های خود تجربه می‌کنند، وصل نشدن به اینترنت است. در این مطلب از سایت همسرتایم قصد داریم به این سوال که چرا اینترنت همراه اول وصل نمیشه پاسخ دهیم.

 

به طور کلی اولین گزینه را که به شما می گوییم تماس با کارشناسان پشتیبانی همراه اول است که با برقراری تماس با شماره 9990 به صورت شبانه روزی شما را راهنمایی خواهند کرد که همگی متخصص هستند.

 

بیشتر بخوانید:

چطوری از روبیکا فیلم دانلود کنیم

نزديكي زیاد با همسر از نظر اسلام

 

 

و اما سار دلایل برای اینکه چرا اینترنت همراه اول وصل نمیشه :

دلایل وصل نشدن اینترنت همراه اول – چرا اینترنت همراه اول وصل نمیشه

در صورتی که شما با مشکل وصل نشدن اینترنت گوشی موبایل روی شبکه همراه اول دست و پنجه نرم می‌کنید، بهتر است روش‌های زیر را برای رفع مشکل مورد بررسی قرار دهید.

 

بررسی وضعیت تعرفه اینترنت

قبل از آن که بخواهید وارد بحث تنظیمات پیرامون نرم افزار شوید، بهتر است به مراکز مجاز خدمات همراه اول مراجعه کرده یا از طریق کد USSD، اعتبار حساب اینترنت خود را بررسی کنید. هنگامی که تعرفه اینترنت شما به اتمام رسیده باشد، احتمالا قطعی اینترنت را روی گوشی همراه تجربه خواهید کرد. در صورتی که تعرفه اینترنت همراه اول به اتمام رسیده باشد، امکان تمدید و خرید طرح‌های جدید به راحتی وجود خواهد داشت، اما اگر از موجود بودن تعرفه اینترنت خود اطمینان دارید، مراحل بعد را مورد بررسی قرار دهید.

 

بیشتر بخوانید:

سکس مقعدی چیست

 

 

راه‌اندازی مجدد گوشی موبایل

در صورتی که با قطعی اینترنت همراه اول در گوشی هوشمند مواجه شدید، بهتر است در سریع‌ترین زمان ممکن، راه‌اندازی مجدد دستگاه (Reset) را انجام دهید. معمولا ساده‌ترین و کم‌هزینه‌ترین روش برای رفع مشکل قطع شدن اینترنت گوشی موبایل را می‌توان ریست دستگاه عنوان کرد. هنگامی که گوشی موبایل روشن شود، شبکه اینترنت هم مجددا تنظیم خواهد شد.

 

خاموش و روشن کردن اینترنت موبایل

یکی دیگر از ابتدایی‌ترین اقداماتی که باید هنگام قطع شدن اینترنت همراه اول یا گوشی هوشمند انجام دهید، خاموش و روشن کردن دیتای موبایل است. برای انجام این کار باید انگشت خود را از سمت بالای نمایشگر به سمت پایین بکشید تا منوی موردنظرتان، نمایش داده شود. در ادامه کار می‌توانید با انتخاب آیکون دیتای موبایل، خاموش و روشن کردن اینترنت را انجام دهید. در صورتی که انجام این کار موجب بازگردانی شرایط اینترنت به حالت عادی نشد، مراحل بعدی را دنبال کنید.

 

خاموش کردن وای فای

یکی دیگر از مواردی که ممکن است روی قطع اینترنت همراه تاثیرگذار باشد، روشن بودن وای فای است. همانطور که می‌دانید، روشن بودن وای فای می‌تواند موجب بروز اختلال هنگام متصل شدن به شبکه اینترنت همراه اول شود. شما می‌توانید به راحتی وارد تنظیمات شده و از بخش اتصالات (Connections)، گزینه وای فای (Wi-Fi) را انتخاب کرده و خاموش کنید. همچنین روش ساده‌تری برای انجام این کار وجود دارد؛ شما می‌توانید انگشت خود را از بالای صفحه نمایش به پایین بکشید تا منوی مربوطه بازگشایی شود و در ادامه روی نماد وای فای ضربه بزنید. این روش را می‌توان به عنوان یکی از تنظیمات اینترنت همراه اول سامسونگ و برقراری ارتباط آن به حساب آورد.

 

فعال کردن حالت پرواز (Flight Mode)

یکی دیگر از روش‌های بررسی و رفع مشکل اینترنت همراه اول، فعال کردن حالت پرواز است. هنگامی که حالت پرواز گوشی هوشمند خود را فعال کنید، ارتباط گوشی با شبکه‌های موبایل به صورت کامل قطع خواهد شد؛ این اقدام همانند یک راه‌اندازی مجدد شبکه به حساب می‌آید. پس از گذشت چند ثانیه می‌توانید حالت پرواز را غیرفعال کنید تا بدین ترتیب، شرایط به حالت طبیعی بازگردد. پس از انجام این کار و شبکه‌یابی مجدد گوشی هوشمند، مشکل قطعی اینترنت هم باید حل شود و در غیر این صورت، مراحل بعدی را مورد بررسی قرار دهید.

 

شبکه‌یابی

در ابتدا باید وارد تنظیمات شده و بخش اتصالات (Connections) را انتخاب کنید. در ادامه کار گزینه شبکه‌های موبایل (Mobile Networks) را انتخاب کرده و با ضربه زدن روی شبکه اپراتورها (Network Operators)، شبکه‌یابی را انجام دهید.

 

تنظیم مجدد APN

ارتباط میان گوشی هوشمند و اینترنت از طریق APN برقرار می‌شود و بروز اخلال در آن را می‌توان به عنوان یکی از دلایل قطع اینترنت همراه اول روی اسمارتفون‌ها به حساب آورد. شما می‌توانید برای رفع مشکل قطع شدن اینترنت، تنظیمات مربوط به APN را مجددا تغییر کنید.

برای انجام این کار وارد تنظیمات شوید و از بخش سیم کارت‌ها و شبکه‌های موبایل، اپراتور همراه اول را انتخاب کرده تا بتوانید وارد بخش APN یا همان Access Point Names شوید. در این بخش یک فهرست از اسامی APN را مشاهده خواهید کرد؛ در ادامه باید روی گزینه راه‌اندازی مجدد (Reset) ضربه بزنید. با انجام این کار، کلیه تنظیمات مجددا راه‌اندازی خواهند شد و می‌توانید وضعیت اینترنت خود را بررسی کنید.

فراموش نکنید که شما باید در مراحل ذکرشده، نماد موجود در کنار APN را هم انتخاب کرده و روی گزینه Edit Access Point ضربه بزنید تا بدین ترتیب، امکان تنظیم پروتکل APN روی iPv4/IPv6 فراهم شود. با انجام این کار و ذخیره‌سازی تغییرات انجام شده، می‌توانید وضعیت اینترنت همراه اول خود را مورد بررسی قرار دهید.

 

تنظیمات اینترنت همراه اول

لازم به ذکر است تنظیمات خاصی برای اینترنت همراه اول وجود دارد که در صورت قطع بودن آن، می‌توانید مورد بررسی و ارزیابی قرار دهید.

  • وارد منوی تنظیمات (Settings) شوید.
  • گزینه Cellular را انتخاب کنید.
  • در ادامه کار باید وارد بخش Cellular Data Options شوید.
  • پس از آن باید گزینه Cellular Data Network را انتخاب کنید.
  • مقدار APN را روی mcinet قرار داده و بخش‌های نام کاربری (UserName) و پسورد (Password) را به صورت خالی قرار دهید.

شما با انجام مراحل بالا می‌توانید تنظیمات مخصوص اینترنت همراه اول را انجام دهید. در حقیقت انجام این کار می‌تواند پاسخی برای سوال چرا اینترنت همراه اول وصل نمیشه به حساب آید. توجه داشته باشید که کد قطع شدن اینترنت همراه اول فقط به منظور جلوگیری از تمدید مجدد یا مسائل پیرامون آن مورد استفاده قرار خواهد گرفت. شما باید در صورت قطع بودن اینترنت همراه اول ، روش‌های مختلف ذکرشده در مقاله را مورد بررسی قرار دهید.

 

 

 

تنظیم حالت شبکه (3G، 4G و …)

یکی دیگر از دلایل قطع شدن اینترنت همراه اول را می‌توان تغییر حالت شبکه در گوشی‌های هوشمند عنوان کرد. به عنوان مثال، این امکان وجود دارد که شبکه گوشی در حالت 2G قرار گرفته باشد و شما از بروز چنین مشکلی غفلت کنید.

برای تنظیم مجدد حالت شبکه باید وارد تنظیمات (Settings) شوید. در ادامه باید روی اتصالات (Connections) کلیک کرده تا بتوانید گزینه شبکه‌های موبایل (Mobile Networks) را انتخاب کنید. زمانی که وارد این بخش شوید، حالت شبکه سیم کارت همراه اول خود را مشاهده خواهید کرد و با انتخاب آن، باید حالت شبکه را روی بالاترین سطح پشتیبانی که در حال حاضر 4G است، تنظیم کنید. البته این مسئله به قابلیت گوشی هوشمند شما بستگی دارد؛ به عنوان مثال، این امکان وجود دارد گوشی هوشمند شما از شبکه 4G پشتیبانی نکند که در این حالت، شبکه 3G را خواهید دید و باید از آن به عنوان بالاترین سطح شبکه اینترنت خود استفاده کنید.

 

رفع محدودیت مصرف اینترنت موبایل

یکی دیگر از دلایل قطع شدن اینترنت موبایل را می‌توان وجود محدودیت‌های احتمالی در مصرف داده همراه عنوان کرد. به عنوان مثال، این احتمال وجود دارد که دستگاه به صورت خودکار پس از مصرف حجم مشخصی از دیتا، اتصال را قطع کند. شما برای رفع این مشکل باید مطابق با مراحل زیر عمل کنید:

  • وارد تنظیمات شوید و گزینه اتصالات (Connections) را انتخاب کنید.
  • در ادامه گزینه دیتای استفاده شده (Data Usage) را انتخاب کنید.
  • در این بخش گزینه دیتای استفاده شده موبایل (Mobile Data Usage) را انتخاب کنید.
  • در قسمت بعد شاهد گزینه تنظیمات جدیدی خواهید بود که با انتخاب آن، امکان تنظیم و رفع محدودیت (Set Data Limit) وجود خواهد داشت.

توصیه می‌کنیم که یک عدد بسیار بالایی را به عنوان سقف مصرف اینترنت موبایل در نظر گرفته و تنظیم کنید تا شاهد بروز مجدد مشکل، نباشید.

 

 

آپدیت گوشی موبایل

یکی دیگر از مواردی که می‌تواند در وصل نشدن اینترنت گوشی هوشمند شما موثر باشد، عدم انجام بروزرسانی‌های گوشی هوشمند است. همواره شرکت‌های سامسونگ، شیائومی و سایر کمپانی‌های فعال در زمینه تولید اسمارتفون اقدام به انتشار فایل‌های بروزرسانی خواهند کرد که تاثیر زیادی هم در بهبود عملکرد دستگاه خواهد داشت.

شما می‌توانید برای بررسی وضعیت بروزرسانی گوشی هوشمند خود، وارد تنظیمات شوید و از بخش آپدیت دستگاه (Software Update)، فایل‌های احتمالی بروزرسانی را مورد بررسی قرار دهید. توجه داشته باشید که بهتر است همواره بروزرسانی‌ها را با استفاده از وای فای انجام دهید. همچنین شارژ گوشی خود را برای انجام بروزرسانی به بالای 50 درصد برسانید تا در طول انجام کار با مشکل خاموشی دستگاه مواجه نشوید؛ خاموش شدن دستگاه هنگام انجام بروزرسانی، ممکن است موجب بروز مشکلات و دردسرهایی شود.

 

بازیابی تنظیمات کارخانه (Reset Factory)

در صورتی که کلیه روش‌های ذکرشده به منظور رفع مشکل عدم برقراری ارتباط اینترنت همراه اول با گوشی هوشمند را انجام دادید و نتیجه مثبت حاصل نشد، بهتر است به عنوان آخرین راه‌کار، ریست فکتوری را انجام دهید. توجه داشته باشید که با انجام ریست فکتوری، کلیه اطلاعات دستگاه هم از بین خواهد برد؛ ما توصیه می‌کنیم که قبل از بازیابی تنظیمات کارخانه از کلیه اطلاعات موردنیازتان، بکاپ تهیه کنید.

برای انجام ریست فکتوری کافی‌ست مراحل زیر را دنبال کنید:

  • وارد تنظیمات (Settings) شوید.
  • در ادامه باید به قسمت پایین صفحه رفته و گزینه General Management را انتخاب کنید.
  • گزینه راه‌اندازی مجدد (Reset) را انتخاب کنید.
  • پس از آن روی گزینه بازیابی تنظیمات کارخانه (Factory Data Reset) ضربه بزنید.
  • به سمت پایین صفحه حرکت کرده و مجددا گزینه راه‌اندازی مجدد (Reset) را انتخاب کنید.
  • پس از آن با صفحه جدیدی مواجه خواهید شد که اطلاعات مربوط به رمز عبور یا آدرس جیمیل شما را درخواست می‌کند؛ اطلاعات موردنیاز را وارد کرده تا مراحل تکمیل شود.
  • در ادامه باید گزینه حذف تمام اطلاعات (Delete All) را انتخاب کنید.

هم اکنون گوشی وارد فرایند ریست فکتوری خواهد شد و بدین ترتیب، باید منتظر بمانید تا دستگاه روشن شود و وضعیت اینترنت را مجددا مورد بررسی قرار دهید.

 

از اینکه زمان ارزشمندتان را به مطالعه این مطلب از سایت همسرتایم در رابطه با چرا اینترنت همراه اول وصل نمیشه اختصاص دادید، بی نهایت سپاسگزاریم.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *